Perpétuelle betyder ”under ständig utveckling” och det är lite så vi vill se på vårt varumärke och de champagner vi valt att representera.
Noga utvalda odlare och producenter, som kanske inte är de allra största, utan snarare de med passion, hängivenhet och utvecklingspotential.
Det är kärnan i Perpétuelle och det vi vill dela med oss av. Plus, att vi givetvis fullkomligt älskar och lever för den gyllengula, förförande och magiska drycken som är champagne.
Vår story
E n l å n g r e s a i c h a m p a g n e n s t e c k e n .
1992
Så började det
Peter Fransson hyr en lägenhet i Reims och börjar besöka olika champagneodlare.
1994
Privatimporten börjar
Vid varje resa till champagne fylls bilen med rariteter och hemma i Gävle börjar Peter bygga upp en vinkällare och en stor erfarenhetsbank.
1998
Kunskapen växer och sprids
Nätverket växer och Peter börjar sikta in sig på kvalitetsviner och etablerar kontakt med sin stora favorit Bertrand Lilbert på Champagne Lilbert-Fils.
2018
Agenturen för Sverige
Samarbetet med producenterna Champagne de Venoge, Champagne Lilbert-Fils och Champagne Maurice Grumier utvecklas och vinimporten börjar och säljs på Systembolaget.
2019
Pierre blir smittad av bubblornas magi
Pierre tar upp stafettpinnen från Peter och hjälper till att sprida champagnens evangelium för att bredda marknaden.
2021
Försäljningen ökar och vi blir fler
Efter många års hårt arbete, med provningar, event och nya upptäkter, tar man in Tomas som delägare för att förstärka marknadsföringen av dessa saliga drycker.
Anmäl dig till våra nyhetsbrev!
Håll dig uppdaterad med senaste nytt från oss på Perpétuelle.